راهنمای خرید صندلی های استادیومی

خرید صندلی های استادیومی نیازمند داشن و تخصص کافی در این زمینه می باشد و یا بهتر است اگر نیاز به تعداد زیادی از این صندلی ها برای مجموعه یا استادیوم ورزشی دارید از یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. این صندلی ها به دلیل تعدد در دسته بندی هایی کلی چون صندلی های پشتی دار یا بدون پشتی و صندلی استادیومی تاشو یا طبقاتی قرار میگیرد که شناخت صحیح آنها می تواند در انتخاب درستشان موثر باشد. از طرف دیگر نیز هر کدام از این صندلی ها دارای مشخصات فنی و مواد اولیه مختلفی می باشد که دقت بیشتری را می طلبد که در این پست آنها را بررسی می کنیم.

 

ساختار فیزیکی صندلی

از نظر ظاهری صندلی ها تفاوت های گوناگونی را دارند. هر چند که ممکن است در ایران این تنوع خیلی کم باشد اما باید گفت تنوع در کنار کاربری به امکانات رفاهی مرتبط می باشد که سبب می شود تا در هنگام انتخاب دست بازتری داشته باشید. در انتخاب و خرید صندلی های استادیومی باید توجه داشته باشید که کدام صندلی برای شما مناسب می باشد زیرا برخی از صندلی ها دارای امکانات و طراحی های خاص تری بوده که قیمت بالاتری را نیز خواهند داشت.

به همین دلیل باید در ابتدا مشخص کنید که چه مدل صندلی برای شما مناسب می باشد و بر اساس آن نیز مدل های مورد نظر را بررسی و مقایسه نمایید. برخی از صندلی ها دارای مکانیسم تاشو می باشد که سبب شده تا در هنگامی که استفاده نمی شود تا شده و هم طول عمر بیشتری داشته باشد و هم از خیس شدن آن جلوگیری بشود و امروزه در استادیوم های اروپایی از این نوع صندلی ها استفاده می شود. صندلی های بدون نشیمن هم تنها برای بخش هایی استفاده بشود که امکان نصب صندلی های پشتی دار بنا به دلایلی وجود ندارد.

راهنمای خرید صندلی های استادیومی

متریال های ساخت

در انتخاب صندلی توجه به متریال های به کار رفته در آن نیز حائز اهمیت بوده و باید در مقایسه ای که انجام می دهید آنرا دخیل نمایید زیرا اگر تنها به قیمت صندلی ها توجه کنید ممکن است صندلی ها شما بعد از مدتی دچار مشکل بشود زیرا متریال ها دارای کیفیت های مختلفی بوده و طبیعتا روی طول عمر و مقاومت صندلی های استادیومی اثر می گذارد. متریال های قابل استفاده دارای ویژگی هایی چون آنتی یو وی و ضد ضربه بودن هستند.

این ویژگی ها سبب می شود تا صندلی که در ورزشگاه های روباز قرار می گیرد در برابر تابش نور خورشید مقاومت بیشتری داشته و همچنین احتمال شکسته شدن آن هم کاهش پیدا کند. HDPE پلاستیک سخت و PP کو پلیمیر از جمله مواد اولیه ای می باشد که با استفاد از آنها قطعات پلاستیکی صندلی ساخته می شود. این نکته بسیار مهم می باشد که توجه داشته باشید صندلی از پلاستیک های بازیافتی ساخته نشده باشد زیرا این صندلی ها مقاومت کمی داشته و در برابر فشار نه چندان زیادی مقاومت خود را از دست می دهد. بنابراین انتخاب یک صندلی با کیفیت در دراز مدت از انتخاب یک صندلی ارزان قیمت به صرفه تر می باشد.

 

نتیجه نهایی

در خرید صندلی استادیومی سعی کنید تا به جای فروشگاه ها از تولی کننده ها یا دفاتر فروش آنها اقدام نمایید. این کار چند حسن دارد زیرا علاوه بر اینکه سبب می شود تا هزینه تمام شده برای شما کاهش پیدا کند و از طرف دیگر می توانید از آنها بخواهید تا با تیم با تجربه ای که دارند نصب صندلی ها را انجام بدهند زیرا هم کار سریع تر و اصولی تر بوده و هم کیفیت نصب نیز افزایش پیدا می کند.

در کنار این موارد انتخاب صندلی های با کیفیت می تواند هزینه های دراز مدت شما را کاهش بدهد. رنگ بندی این صندلی ها نیز بسیار متنوع می باشد که سبب می شود بتوانید بر اساس طراحی به چیدمان این صندلی ها بپردازید. این صندلی ها می تواند به صورت دو پیچ یا چهارپیچ بر روی سطح مورد نظر نصب بشود. در خرید صندلی های استادیومی برای سالن های ورزشی یا استادیوم های روباز باید به بودجه نیز توجه داشته باشید زیرا امروزه به دلیل نوسان قیمت ارز و مواد اولیه قیمت صندلی ها تنها برای ساعاتی معتبر بوده و باید مجدد برآورد قیمت بشود.

منبع: سایت مبل و خانه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *